Brisbane en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Brisbane en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Brisbane en Noosa

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

12 Juni 2012 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

12/06
Deze ochtend was het eindelijk tijd om de campervan op te halen! Na een uitgebreide uitleg over de camper en het hoe en wat als er iets mis gaat, zijn we naar een camping gereden. De eerste rit was erg spannend. Het was natuurlijk al even wennen aan de camper en om aan de andere kant van de weg te moeten rijden. Ook hadden we geen routekaart en de beschrijving van de caravanverhuurder klopte ook niet helemaal. We hadden dus geen idee hoe we bij de camping moesten komen en tegelijkertijd moesten we opletten op het andere verkeer. Na de navigatie op een telefoon te hebben gebruikt konden we gelukkig de weg naar de camping vinden. De camping was net buiten het centrum en alle faciliteiten waren erg goed.
’s Middags zijn we naar het centrum van Brisbane gegaan , omdat we het internet niet geactiveerd kregen. In de winkel snapte ze er alleen ook niks van dus rond sluitingstijd moesten we maar naar de camping gaan en de volgende dag terugkomen. Voor het avondeten hebben zelf pasta gekookt in de camper. Het was een beetje krap om in de camper te koken, maar het eten was goed gelukt.

13/06
Na het ontbijt hebben we de bus genomen naar het Lone Pine Koala Sanctuary, een kleine dierentuin, waar ze vooral koala’s en kangaroos hebben. Er was een groot veld waar kangaroos liepen die je kon aaien en voeren. Ook kon je daar met een koala op de foto, wat we natuurlijk hebben gedaan! Ze waren erg schattig en als de verzorgen de koala aan je gaf kroop die helemaal tegen je aan. Verder hebben we daar een platapus (vogelbekdier), dingo’s en tasmanian devils gezien.
’s Middags zijn we weer naar de winkel geweest om ons internet te laten maken. We zijn nu naar een ander filiaal geweest, waar ze ons probleem gelukkig zo konden oplossen. Ook hebben een navigatiesysteem gekocht, waardoor het rijden al een stuk makkelijker zal gaan. Er was een goede deal waardoor we deze voor maar 75 euro konden kopen.

14/06
Vandaag gingen we naar onze volgende bestemming rijden, Noosa. Na een rit van 1,5 kwamen we op de camping aan. We hadden gelukkig ’s ochtends even gebeld want we hadden de laatste powered site. Overdag hebben we bij de camper gezeten en hebben we wat boodschappen gedaan.
’s Avonds zijn we twee meisjes van het surfkamp gaan opzoeken die in Noosa in een hostel zaten. Het was leuk om ze weer even te zien en hebben gezellig wat gedronken.

15/06
’s Ochtends hebben we lekker in het zonnetje gezeten en ’s middags zijn we naar het centum gegaan waar we wat hebben gewinkeld en even bij het strand zijn wezen kijken. Ook zijn we naar een lookout point gelopen waar je een heel mooi uitzicht had over de lagoon.
’s Avonds zijn we gaan koken in de keuken/bbq plaats op de camping. We hebben daar een heerlijke maaltijd van hamburgers, aardappelschijven en groente uit blik gemaakt. Het koken op de bbq plaats is erg goed bevallen. We hebben daar veel meer ruimte en is het gezellig omdat heel veel mensen daar koken en eten.

16/06
Vandaag hadden we gepland om naar het strand te gaan, maar helaas was het bewolkt en te fris om naar het strand te gaan. We hebben toen eindelijke onze blog weer eens bijgewerkt en foto’s uitgezocht. ’s Middags zijn we weer even naar het centrum gelopen en ’s avonds hebben we weer gekookt op de bbq plaats.

De campervan bevalt ons erg goed. We zijn gewend aan het rijden erin en het geeft ons veel vrijheid. We hoeven ons niet aan bustijden te houden en kunnen ergens vertrekken wanneer we willen. Ook het zelf koken en ontbijten en lunchen bij de camper scheelt veel geld. Ook is het erg fijn dat we vier weken lang onze tas niet hoeven in en uit te pakken, want dit waren we ondertussen al behoorlijk zat.

Liefs,
Shirley en Michelle

• 29 Juni 2012 - 05:42

Henk:

Hey Girls,

Alweer een leuk verhaal en maar een paar foto's helaas:-). Geweldig om te lezen hoe jullie de NO WOORRIES mentaliteit van Australie oppakken. Top en ook wel trots op jullie.

Henk

• 29 Juni 2012 - 05:45

Jeannette:

Hey lieve meiden, wat een feest om weer een bericht te krijgen dat jullie weer geschreven hebben. Wij hier verslinden jullie verslagen! Wat een levenissen weer. Ik kan me voorstellen dat het heel prettig is om voor een tijdje jullie eigen 'plekje' te hebben na alle hectiek. Maar ook met de camper maken jullie veel mee. Bedankt voor jullie mooie verhalen en Geniet vooral nog veel verder! Xxx

• 29 Juni 2012 - 07:41

Yvonne:

Wat een prachtige foto's! Ik wordt steeds helemaal vrolijk als ik julie verhalen lees en eigenlijk zou ik best een tijdje mee willen reizen! Wat een leuke camper, lekker een tijdje je eigen huisje!
    Nog een super fijne tijd! XXX

• 29 Juni 2012 - 08:03

Anja:

Hey Girls!
    Tjee wat maken jullie veel mee en leuk om het allemaal te lezen en de foto's er bij te zien. Ik kan me er iets bij voorstellen dat jullie het nu wel een beetje zat zijn om steeds alles weer keurig in de tas te krijgen zodat de ritsen ook nog dicht kunnen hahah Heerlijk om nu even je eigen tijden te bepalen en er lekker op uit te gaan met je slaap plaats( ziet er trouwens heel knus uit de camper) Links rijden, stoer hoor dat jullie dat durven Nou lekker verder genieten van de reis en we lezen jullie avonturen wel weer. groetjes. Frans,Anja en Melissa

• 29 Juni 2012 - 08:32

Wim:

Ey globetrotters,

Ik kan me goed voorstellen dat het lekker is de tijd zo'n beetje aan je zelf te hebben. "Go with the flow".....
    Lekker je eigen broodje en potje klaarmaken. Lekkker, gezellig en niet zo duur.
    En Shirley, erg lief dat je aan vaderdag gedacht hebt. Bedankt voor je mooie cadeau. Hoop dat we het vaak kunnen gebruiken; vaak mooi weer dus.

Hit the road girls, have fun....

Pa/Wim, xxxx