Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

01 Juli 2012 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

01/07
Vandaag zijn we verder gereden naar Cairns. Onze laatste grote rit met de camper. Het was heel leuk om de camper voor vier weken te hebben en het gaf heel veel vrijheid. Niet op een bepaald tijdstip de bus te hoeven nemen, maar gewoon wegrijden wanneer we wilden.

02/07
Het was een mooie zonnige dag dus vandaag hebben we lekker bij de lagoon gelegen. Hier in Australie hebben veel steden geen strand waar je kan of mag zwemmen dus hebben steden lagoons waar je in kan zwemmen. ’s Middags hebben we nog twee tripjes geboekt in Cairns, een om te snorkelen en een om het regenwoud te gaan verkennen.

03/07
Vandaag was een spannende dag, de skydive stond op het programma! Een sprong van 14.000ft! Om 7 uur werden we opgehaald door een busje die ons naar Mission Beach bracht waar de skydive zou plaatsvinden. Bij het skydive centrum kregen we eerst wat instructievideo’s te zien en daarna was het wachten totdat wij aan de beurt waren. Rond 12 uur waren wij eindelijk aan de beurt! We kregen ons harnas aan en de eerste stukjes voor onze film werden opgenomen. We werden met een busje naar het vliegtuigje gebracht. Na een stuk vliegen was het dan zo ver, de deur ging open. Er waren nog een aantal andere die voor ons sprongen en het was erg bizar om ze uit het vliegtuig te zien verdwijnen. Het ene moment zaten ze nog op de rand en het volgende moment waren ze verdwenen. Toen was het onze beurt. Het moment dat je op de rand moet gaan zitten is erg bizar, maar voordat je het weet heeft je instructeur je al het vliegtuig uitgeduwd. De eerste seconden van de vrije val zijn heel vreemd want je gooit jezelf toch een vliegtuig uit. Maar na een paar seconden is het alleen nog maar heel erg leuk. Doordat we zo een hoge sprong hadden duurde onze vrije val ongeveer een minuut en je valt met 180km per uur naar beneden. Daarna ging de parachute open en was het hangen en van het uitzicht genieten. Na een paar minuten waren we al geland, wat de instructeur deed. Het was echt een geweldige ervaring en we zouden het zo nog een keer doen! Thuis laten we jullie onze video’s zien!

04/07
Vandaag gingen we de snorkeltrip naar het great barrier reef met een zeilboot doen. Toen we aan boord kwamen kregen we thee en een lekkere muffin. Het was een paar uur varen naar Green Island, waar we gingen snorkelen en op een strandje konden liggen. Doordat er zoveel wind stond was het water erg troebel en konden we helaas weinig zien en was het ook lastig om goed te blijven drijven. Na het snorkelen werden we naar het strand gebracht waar we 1,5 in de zon konden liggen. Om de terug weg gingen we zeilen. Door de harde wind gingen we erg schuin dus dit was erg leuk. De dag was erg goed verzorgd, de lunch was erg goed en op de terug weg kregen we crackers met kaas en later nog cake.
Op de camping gingen we weer in de campingkeuken koken, beefburgers met hash browns en maiskolven.

05/07
Vandaag stond de laatste trip van Cairns op het programma, de trip naar het regenwoud. Om half 8 werden we opgehaald door een heel aardige gids, hij deed ook echt moeite om er een leuke dag van te maken en liet ons allemaal om de beurt voorstellen aan elkaar. De hele dag door vertelde hij ook heel veel over van alles en leerde ons veels. De eerste stop was bij de Cathedral Fig Tree, een enorme mooie hoge boom. Daarna gingen we naar Lake Barrine, wat door een krater is ontstaan en alleen wordt aangevuld door regenwater. We hebben daar een wandeling door de jungle gemaakt en konden op een liaan schommelen. Daarna zijn we naar Lake Eacham gegaan, waar we hebben geluncht en schilpadden hebben gespot. De volgende stop was de Milla Milla Falls, de beroemde waterval van de Herbal Essence reclame en de videoclip van Mysterious Girl van Peter Andre. Het water was ijskoud, maar toch zijn we naar de waterval gezwommen. Het was zo koud dat we niet meer goed konden ademen, maar nadat we daar eenmaal doorheen waren was het water best lekker. Daarna zijn we nog naar een mooi uitkijkt punt geweest, een krater en nog een andere waterval. Toen we vanaf de laatste waterval terug naar de bus liepen, zagen we een Cassowarrie met twee jongen lopen. Dit is een ernstig bedreigde vogel die alleen in de buurt van Cairns en in Papua New Guinea leeft. Het was dus erg bijzonder dat we deze zagen, zelf de gids was ervan onder de indruk. De laatste stop was een rivier waar je een platypus kan spotten, maar helaas hebben wij deze niet gezien.
Terug in Cairns zijn we nog even naar het centrum gegaan waar we met een aantal mensen, die we tijdens de trip op Fraser Island hadden leren kennen, wat zijn gaan drinken.

06/07
Vandaag was de dag aangebroken dat we de camper weer moesten inleveren. Heel erg jammer! Dit betekende ook dat we onze tassen weer moesten inpakken en mee moeten slepen. Nadat we de camper hadden gewassen en uitgezogen was het tijd om hem in te leveren en konden we lopend met onze zware tassen naar het hostel waar we de laatste nacht zouden verblijven. Die avond zijn we weer wat gaan drinken met hetzelfde groepje als gister en hebben we wat gedronken met meisjes die we nog wat van surfkamp kennen.

07/07
Helaas is onze tijd aan de oostkust van Australië alweer voorbij. Het was super leuk hier, maar gelukkig hebben we nog een deel van Australië wat we nu gaan verkennen, de outback! Om half 10 werden we door de shuttlebus naar het vliegveld gebracht waar om half 12 ons vliegtuig naar Alice Springs vertrok!

Liefs,
Shirley en Michelle

• 21 Juli 2012 - 06:24

Jeannette:

Yes, weer een verslag! Helemaal leuk om weer van alles te lezen (wakker worden, even kijken op de ipad en yesssss een verslag! Dat is zo geweldig om aan de dag te beginnen). Geweldig dat jullie het hebben gedurfd om zo'n mooie sprong te maken. Een top ervaring. Lieve meiden, bedankt en op naar het volgende avontuur. Hele dikke knuffels.

• 21 Juli 2012 - 16:43

Anja:

Hoi meiden,
    Kreeg gewoon de kippenvel op m'n armen van die sprong .... Wat eng!!! Tjeetje wel een reis hè? Shirley als je terug bent hou ik een paar avondjes vrij hoor voor de foto's en natuurlijk het filmpje van DE SPRONG!! Geniet nog maar lekker en hopelijk lezen we snel weer iets. Groetjes Frans,Anja en Melissa

• 22 Juli 2012 - 06:21

Jeannette:

Ben toch ook wel nieuwsgierig wat een platypus is!!

• 22 Juli 2012 - 10:30

Wim En Johan:

Hallo meiden!

Het blijft geweldig om jullie verhalen te lezen met wat juliie allemaal doen en meemaken, te gek! Jullie doen dingen in een week waar anderen hun hele leven niet aan toe komen! hier in nederland gaat eindelijk het zonnetje schijnen in onze tweede week vakantie, dus wij kunnen lekker gaan genieten! Dikke knuffel van ons!