Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

28 Juli 2012 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,

28/07
Vanaf de Gili eilanden moesten we met de boot weer terug naar Bali. We dachten boven op het dek te gaan zitten, lekker in de zon en wind, maar dit bleek helaas anders te zijn. We zaten achter op het dek waar we onwijs net werden door de hoge opspattende golven. We waren doorweekt. Later zijn we voorop het dek gaan zitten waar het gelukkig een stuk minder was en we al wat konden drogen door de zon. Op Bali aangekomen gingen we met een busje naar Ubud. In het busje zaten alleen meer mensen en tassen dan eigenlijk past dus het was lekker krap. In Ubud gingen we naar een Guest House waar we dachten gereserveerd te hebben. Alleen was er iets niet goed gegaan waardoor ze geen kamer voor ons hadden vrij gehouden en nu zaten ze vol geboekt. Gelukkig kwam er in dezelfde straat als het guest house een mannetje naar ons toe die nog een kamer had. Met onze backpacks achter op de scooter gingen we met hem mee. Het bleek klein guest house te zijn naast een aantal rijstvelden. Het was erg simpel, maar we hadden we voor het eerst warm water sinds we in Indonesie zijn. ’s Avonds zijn we erg lekker uiteten geweest.

29/07
Vandaag was er weer plek in het guest house, dus hebben we onze spullen weer ingepakt en zijn we daarheen gegaan, wat gelukkig maar een klein stukje lopen was. ’s Ochtends hebben we een paar tempels in Ubud bekeken en ’s middags zijn we naar het Monkey Forrest gegaan. De apen waren helemaal niet bang dus we waren blij dat we geen eten hadden meegenomen want anders vlogen ze op je af. Vandaag hebben we ook wat bij de Starbucks gedronken waar ze stroopwafels hadden, die we natuurlijk gegeten hebben.
’s Avonds hebben we in een steegje bij een heel klein restaurantje gegeten. Er waren maar iets van 4 tafels en het leek net of je in iemand huiskamer zat. Het eten was er dan ook heel goedkoop en heel erg lekker. We hebben daar babi kecap en chicken curry gegeten.

30/07
Vandaag hebben we een taxi gehuurd en zijn we tempels gaan bekijken. ’s Ochtends zijn we naar de olifantsgrot, de koningsgraven en de holy springs tempel geweest. We hadden gister sarongs gekocht dus we konden overal onze eigen sarongs dragen en hoefden deze niet te ‘huren’. Hierna werden we bi een plantage afgezet. Dit wisten we niet van te voren, maar het was achteraf wel erg leuk. Ze lieten ons alle planten en kruiden zien die ze daar kweekten en ze maken daar ook Luwak coffee, koffie die van koffiebonen uit de poep van soort possum wordt gemaakt. Schijnbaar de meest dure en lekkerste koffie ter wereld. We kregen allemaal verschillende soorten koffie en thee te proeven en hebben ook de Luwak coffee geproefd. We gingen lunchen bij het Baturmeer/vulkaan waar we een mooi uitzicht hadden over de vulkaan en het meer. De volgende stop was de Besakih tempel, de moedertempel van Bali, de oudste en de grootste tempel. We hebben daar betaald voor een gids, zodat we een goede uitleg kregen over alles. Daarna hebben we een korte stop gemaakt bij een uitzicht punt over het eiland en wat rijstvelden, waarna we naar de laatste tempel zijn gegaa, Kertha Gosa. Terug in Ubud zijn we bij een ander goedkoop restaurantje gaan eten. Je zat hier aan lange tafels met andere mensen en het eten was ook weer erg lekker.

31/07
Vandaag hadden we een rustig dagje. We hebben weer eens foto’s uitgezocht en onze blog bijgewerkt. De wifi in het guest house werkte niet heel goed dus zijn we in een internet cafe gaan zitten. Ook hebben we weer wat nieuwe leesboeken gekocht. Met de lunch en het avondeten hebben we weer bij de goedekope restaurantjes gegeten.

01/07

Na het ontbijt, toast met ei en een bananenpannekoek, hebben we fietsen gehuurd om langs de rijstvelden te fietsen. We moesten eerst een stukje door een drukke straat in Ubud fietsen voordat we op rustige wegen kwamen. We moesten een klein stukje bergopwaarts fietsen voordat we bij de rijstvelden kwamen. Het was heel erg mooi, maar na twee uur hadden we al genoeg gezien en waren we weer terug bij het guest house. ’s Middags zijn we nog even naar het internetcafe geweest en de rest van de dag hebben gelezen en niks gedaan. ’s Avonds zijn we bij Sjakies Warung gaan eten, een restaurantje wat onderdeel is van een Nederlandse stichting die zich inzet voor kinderen met een verstandelijke beperking in Bali. We werden ook bediend door een jongen met down syndroom. Het was erg leuk om hier te eten.

Hierna vertrekken we voor een paar dagen naar Lovina.

Liefs,
Shirley en Michelle

• 06 Augustus 2012 - 17:57

Johan&wim:

Hey girls,

Het blijft steeds weer leuk jullie verhalen te lezen.
    Gelukkig zijn er ook wat meer rustige momenten, zo tegen het eind van jullie grote avontuur.
    Maar jullie hebben altijd het blog nog, waar jullie vast vaak om terug zullen kijken in de toekomst en wat een prachtig reisverhaal is geworden.
    Geniet nog even lekker van de zon, water, lekker eten en drinken.....

Dikke kus van ons.