Sydney en Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Sydney en Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Sydney en Surfcamp

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

02 Juni 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Hier eindelijke weer een update van ons! Sorry dat het elke keer zo lang duurt, maar we hebben het veel te druk met leuke dingen doen. Er komen nu een paar verslagen achter elkaar zodat we weer een beetje bijlopen.

02/06
Om 5 uur ’s ochtends stond de taxi al klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Na een vlucht van 4,5 uur kwamen we aan in Sydney! Helaas regende het onwijs hard, waardoor we even het gevoel hadden weer terug in Nederland te zijn. Met de taxi zijn we naar het hostel gegaan wat midden in het centrum lag. Aangezien we niet echt op regen en kou gerekend hadden zijn we wat nieuwe kleding gaan kopen in het winkelcentrum tegenover het hostel. Door het gedeelte in Sydney waar ons hostel lag, reed een monorail. Daar hebben we een rondje mee gemaakt zodat we vast wat van de stad konden zien. Na een broodje bij de Subway zijn we op tijd gaan slapen omdat we ons niet helemaal fit voelden en volgende dag vroeg op wilden om Sydney te gaan bekijken.

03/06
Helaas regende het nog steeds waardoor we besloten met de Hop On Hop Off bus Sydney te gaan bekijken. Als eerste zijn we naar de Sydney Fish Market geweest. Dit is de op een na grootste fishmarket te wereld. We hadden dus een grote hal verwacht met een helemaal kraampjes met kratten vis. Dit was alleen totaal niet zo. Het was een hal met daarin 1 grote visboer en voor de rest wat kleine kraampjes die rauwe en al gebakken vis verkochten. Natuurlijk hebben wij ook een lekker stukje vis gegeten.
Daarna zijn we naar de Harbour Bridge en het Opera House geweest. Het was erg mooi om te zien, maar doordat het nog steeds hard regende hebben we snel wat foto’s gemaakt en zijn we de bus weer in gegaan. We zijn ook nog even naar de Royal Botanic Gardens geweest, maar door de regen was hier ook niet veel aan en zijn we weer terug gegaan richting ons hostel. Na een avondmaaltijd bij de Mac zijn we weer op tijd gaan slapen, want de volgende dag moesten we om 7 uur klaar staan voor de bus voor het surfkamp!

04/06
Zoals doorgekregen zaten we om 7 uur te wachten op het afgesproken punt op de bus van het Mojo surfkamp. De bus bleek alleen om 6.15 al te gaan, maar samen met nog 4 andere was dit niet aan ons doorgegeven. Gelukkig werden we door een Greyhound bus meegenomen. Wij hadden allemaal alleen geen idee waar we de eerste dag heen zouden gaan, dus we zijn in de bus gestapt en de buschauffeur zou dit voor ons uitzoeken. Na een dag in de bus zitten in onwetendheid werd ’s middags duidelijk dat we naar Spot X zouden gaan, waar we om half 6 ’s avonds eindelijk aankwamen. Doordat het laag seizoen is bleven we de hele week op Spot X en gingen we niet alle surfstranden af. Spot X is een privestrand waar je alleen kan surfen als je daar verblijft. Het was dus een lekker rustig strand waar we op ons gemak konden leren surfen. Op het kamp was een vaste dag indeling. Van 6-9 ontbijt, om 7 of 9 uur twee uurtjes surfen, lunch om 12 uur (elke dag wraps), rond half 2 weer twee uurtjes surfen of als je daar geen zin in had volleyballen iod, om 6 uur avondeten, om 7 uur een tripje naar the bottle shop waar je drank kon kopen en ’s avonds gezellig wat drinken en spelletjes spelen.
De eerste avond ging iedereen dan ook naar de Bottle shop en hebben we tot laat zitten drinken en drankspelletjes gespeeld.

05/06
Om 6 uur werden we al gewekt want om 7 uur begon onze eerste surfles! Eerst kregen we veel theorie uitgelegd over het surfen en gingen we op het strand opwarmen met yoga en oefenen met opstaan op je surfboard. Daarna was het tijd om echt de zee in te gaan. Er waren twee instructors die in de zee stonden en ons een voor een hielpen en na een paar keer oefenen konden we dan ook blijven staan! Nog wel een beetje wankel haha. Terwijl we aan het surfen waren was er verder in de zee een walvis te zien die wij helaas gemist hebben doordat we zo druk waren met oefenen.
Bij de tweede les in de middag waren de golven een stuk hoger wat het surfen en peddelen al een stuk lastiger maakten. Het was heel erg koud om na het surfen het water uit te komen en je wetsuit uit te moeten trekken. Elke keer als we klaar waren namen we dan ook snel een warme douche en een kop thee. ’s Middags was het tijd voor de tweede surfles. De golven waren erg hoog en sterk dus aan het eind van de les van iedereen uitgeput. Doordat iedereen ook nog brak was van de avond ervoor zijn we na het avondeten bijna gelijk gaan slapen.

06/05
Deze dag gingen we om 9 uur surfen, dus dat was bijna uitslapen voor ons. Deze les ging het surfen weer iets beter, maar door hoge golven blijft het nog erg lastig om goed te blijven staan en de zee in te peddelen. De surfles in de middag heet altijd expression session. Dat houd in dat je kan gaan surfen, maar als je daar geen zin in hebt kan je gaan volleyballen op het strand of oid. Deze middag was er maar 1 instructeur en doordat er weer hoge golven waren kon hij niet met ons allemaal de zee in en gingen we een spel doen. Er waren drie teams en elk teamlid moest om de beurt twee golven pakken en een trucje doen waarbij je punten kon verdienen. Ons team, met alleen maar meiden, had gewonnen! We kregen een prachtige trofee van zeewier en houd.
Na het avondeten hebben we weer gezellig spelletjes zitten spelen en goon (overheerlijke goedkope wijn…) gedronken.

07/05
’s Ochtends hadden we normale surfles en ’s middags wilde iedereen volleyballen ipv surfen. We hebben de hele middag bij de surfschool gezeten en gevolleybald. Ook gingen we even terug naar onze kindertijd en hebben we touwtje gesprongen, gehinkeld op een hinkelbaan en menselijke piramide gebouwd.
Het was de laatste avond van een groot deel van onze groep dus we hebben ’s avonds gezellig bij elkaar gezeten, spelletjes gespeeld en gedronken.

08/05
Deze dag wilden we graag de zonopkomst zien, want hier komt de zon in de zee op. We hebben een hele tijd staan wachten maar doordat er zoveel wolken waren duurde het heel lang voordat de zon te zien was. We dachten dat het nog heel lang zou duren dus zijn we maar gaan ontbijten. Echter bij het ontbijt zagen we ineens dat de zon er was en de opkomst hadden we dus gemist. ’s Ochtends hadden we weer een surfles. ’s Middags gingen we voetballen en volleyballen op het strand en hebben we in de zee geraft. Doordat er veel hoge golven waren was het heel zwaar, maar heel erg leuk. Dat maakte het mislukte raften in Thailand weer goed. Daarna moesten we afscheid nemen van een deel van de groep die weer verder ging reizen. Gelukkig bleven we met nog een paar andere over en hebben we ’s avond gezellig bij het kampvuur gezeten.

09/05
’s Ochtens was alweer onze laatste surfles. Na een week hebben we best veel geleerd en kunnen we goed op ons surfboard blijven staan. Dit was alweer onze laatste avond op het surfkamp. Gelukkig waren er nieuwe gezellig mensen bij gekomen waar we een leuke laatste avond mee hebben gehad.

10/06
We moesten om 9 uur uitchecken en onze bus vertrok om 17.50 uur dus we moesten de hele dag wachten aangezien we geen surflessen meer hadden. Ook was het weer omgeslagen en regende het af en toe. We hebben in de tv kamer gehangen om de dag door te komen.
Om 17.50 uur kwam onze bus die ons naar Byron Bay bracht. De bus zou stoppen bij een restaurant om avond te eten, maar toen we daar aankwamen bleek het gesloten te zijn en bestond ons avondeten uit chips en chocola. Toen we in Byron Bay aankwamen regende het helaas nog steeds.

11/06
Byron Bay is een heel leuk plaatsje, maar het regende nog steeds dus wij hebben er helaas niet zo veel van mee kunnen krijgen. We zijn even naar het strand gelopen om dat toch even gezien te hebben en daarna hebben we wat tripjes geboekt bij een reisbureautje. De laatste paar uur hebben we in het hostel op internet gezeten. Om 17.45 uur kwam de bus die ons naar onze volgende bestemming bracht, Brisbane. Daar sliepen we 1 nacht in een hostel voordat we de camper moesten ophalen!

Liefs,
Shirley en Michelle

• 28 Juni 2012 - 08:31

Yvonne:

Ik ben zo benieuwd naar een actie foto van jullie op een surfplank!
    Veel plezier verder in jullie huisje op wielen!
    XXXX Yvonne

• 28 Juni 2012 - 09:06

Wim:

Hallo meiden,

Het was volgens mij een gezellige bole daar op het surfkamp. Lekker bezig zijn; sportief en ontspannend helemaal top. Jammer van de regen, maar dan denken jullie wat vaker aan ons, waar het nog steeds niet echt zomer is. Vaak regen en veel wind, het lijkt af en toe wel herfst hier. Gisteren met Yvon en Johan uit eten geweest , i.v.m. zijn verjaardag. Lekker gegeten bij Itushi. Ik hoorde dat jullie de camper onder controle hebben en elkaar met de besturing elke dag aflossen. Ben benieuwd naar julie nieuwe verhalen, die jullie op een heel leuke manier met ons delen....

Dikke knuffel,

(pa)wim.

• 28 Juni 2012 - 09:46

Henk:

Hallo meiden,
    Dank voor jullie leuke verhaal top! Volgens mij zijn jullie tijdens deze dagen van binnen net zo nat geweest als van buiten door de zee en regen. haha! Ik kijk uit naar het vervolg en de FOTO's natuurlijk!!

Henk

• 29 Juni 2012 - 16:28

Lidwien:

Heey shirley en michelle!

Super leuk om al jullie verhalen te en foto s te zien. Er weer allemaal leuke herinneringen naar boven bij mij. Spot x waar jullie surf kamp gehad hebben in arrawarra hebben wij kerst gevierd haha.
    Ik las dat het gelukt is met de stick?
    Geniet er nog van want voor je het weet is het aalst voorbij