Lovina, Kuta en Sanur - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Lovina, Kuta en Sanur - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Lovina, Kuta en Sanur

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

16 Augustus 2012 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,

02/08 – 07/08
Deze dagen zijn we naar Lovina geweest. Een klein plaatsje aan de kust in het noorden van Bali. We hadden een erg lekker hotel met een mooi zwembad, waar we heerlijke elke dag heb gelegen. Lovina staat bekend om de dolfijnen die je daar kunt zien, dus wij hebben natuurlijk ook een trip gedaan om dolfijnen te spotten. De tweede dag dat we in Lovina waren moesten we om 6 uur klaarstaan voor de boot. We zaten met nog twee andere vrouwen in een klein smal vissersbootje. Samen met nog 50 andere boten gingen de zee op. Na een stukje varen zagen we de eerste dolfijnen. Helaas waren ze niet dichtbij onze boot en gingen gelijk alle boten de dolfijnen volgen. Gelukkig hadden wij de trip geboekt bij de kapitein zelf en niet bij het hotel en daardoor gingen we nog een stuk verder de zee op terwijl veel andere boten al terug gingen. Toen hebben we heel veel dolfijnen gezien. Ze kwamen telkens in groepen de overgebleven bootjes meezwemmen. Er sprong zelfs een dolfijn het water uit om een schroef te maken!
De vierde dag in Lovina hebben we een heerlijke traditionele balinese massage genomen. Dat was heerlijk.
Ons hotel lag aan een pad naar het strand waar leuke restaurantjes zaten, waar we dan ook met de lunch en avondeten gegeten hebben. Er waren een aantal kleine restaurantjes die erg goedkoop waren en waarvan de eigenaresse meestal een aantal woorden Nederlands sprak. Er was nog een ander restaurant waar we paar keer hebben gegeten, waar live muziek werd gespeeld en een andere avond werden er balinese dansen opgevoerd.

07/08 – 10/08
Deze dagen zijn we nog even terug geweest naar Kuta om op het strand te liggen en uit te gaan. Nadat de chauffeur van de shuttle bus ons guest house eindelijk had gevonden, bleek de receptie in een klein straatje te zitten waar vooral lokale restaurantjes en winkeltjes zaten. Onze kamer zat een straat verderop en met onze backpacks achter op de scooter werden we daarheen gebracht. Onze kamer zat in een bungalow en was erg groot, mooi en modern. We hadden een heel lekker bed, een mooie badkamer en gratis wifi. We hebben in Kuta lekker op het strand gelegen en ook weer heerlijk gegeten. De tweede avond hadden we met Bram afgesproken, de kleinzoon van vrienden van Michelle’s opa, die voor een paar maanden in Bali zit. Hij wist een leuk marktje om te eten, wat om de hoek zat van de receptie. Hier hebben we heel lekker en goedkoop een fruitsap gehaald en mi e goreng gegeten. Daarna zijn we met elkaar nog uitgeweest. Elke avond is er free flow, een concept waarbij toeristen een avond lang in verschillende bars gratis drank kunnen krijgen.

10/08 - 15/08
Deze dagen zijn we naar Sanur geweest, alweer de aller laatste bestemming van onze reis. Omdat het onze laatste dagen waren hadden we een iets duurder hotel geboekt. Het was een mooi hotel met verschillende bungalows en een lekker zwembad. De meeste tijd hebben we dan ook bij het zwembad doorgebracht. We hadden voor de laatste dagen niks meer op de planning en wilde gewoon lekker relaxen. Voor de afwisseling zijn we ook nog een dagje naar het strand geweest. Het was daar alleen best wel koud door de harde wind dus zijn we terug gegaan naar het zwembad. We hebben ons zelf ook nog getrakteerd op een massage. Het was nog een stuk goedkoper dan in Lovina dus besloten we er een van 1,5 uur te nemen. Het was weer heerlijk.
Ze hebben in Sanur veel mooi restaurantjes met mooi gedekte tafels en mooi e opgemaakte borden. We hebben hier heel lekker en wat luxer gegeten.
Ook hebben we nog een middag souvenirs geshopt.

Dit was alweer ons laatste verslag. We hebben een geweldige tijd gehad, heel veel leuke dingen gedaan, heel veel nieuwe mensen ontmoet en heel veel nieuwe ervaringen opgedaan. Het is ook een dubbel gevoel om weer naar huis te gaan. Het is erg jammer dat onze mooie reis erop zit, maar het vooruitzicht om iedereen weer te zien, je eigen bed te hebben en weer lekker ‘normaal’ te eten is ook wel erg leuk. Op dit moment zijn we op het vliegveld in Qatar en over twee uurtjes vertrek onze vlucht naar Brussel.

Iedereen bedankt voor het enthousiaste volgen, we vonden het erg leuk dat iedereen zo met ons meeleefde. Bedankt voor alle leuke reacties.

Liefs,
Shirley en Michelle

• 11 Augustus 2014 - 16:33

Alma:

Hoi Shirley en Michelle,

Ik ben jullie blogs aan het lezen. Het is leuk om te lezen.

Ik zit nu een reis te plannen naar Bali. Jullie zijn naar Lovina geweest. Hoe hebben jullie de Dolphin tour geboekt? Niet via je hotel, maar de kapitein. Hoe kom je aan zo een Kapitein en wat zijn de prijzen?

Heb jullie nog leuke tips voor warungs waar je lekker kunt eten voor minder?

Dank je wel en ik ga jullie blogs verder lezen.

Groetjes
    Alma