Kuta en de Gili Eilanden - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Kuta en de Gili Eilanden - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Kuta en de Gili Eilanden

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

19 Juli 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Lieve allemaal,

19/07
Na een vlucht van iets meer dan twee uur kwamen we aan op Bali. We namen de taxi naar Kuta waar we de eerste paar dagen verbleven. We hadden een bed & breakfast geboekt wat in een drukke straat met allemaal winkeltjes zat. Voor de ingang van het bed &breakfast moesten we een klein steegje in wat vol zat met allemaal kraampjes met kleding en zonnebrillen.

20/07
Na het ontbijt zijn we Kuta gaan verkennen. We hebben even op het strand gekeken en hebben wat straatjes doorgelopen. ’s Middags zijn we met een taxi naar de UluWatu tempel gegaan. Voordat we daar aankwamen zijn we ook nog bij een andere bezienswaardigheid gestopt. Er waren daar twee hele grote beelden te zien, een van een hoofd en een van een vogel. Je had daar ook een mooi uitzicht over het eiland. Daarna zijn we doorgereden naar de tempel. Deze ligt aan zee en er lopen apen rond. We hebben eerst wat rond gekeken en daarna hebben we een balinesekecak dans gezien.
Terug in Kuta hebben we lekker avond gegeten, babi kecap en een curry.

21/07
Vandaag hebben we lekker op het strand gelegen. ’s Avonds zijn we terug gegaan naar het strand om de zonsondergang te bekijken. Daar hebben we met een paar indonesiche jongens zitten praten die ons meenamen naar een restaurant waar we echt indonesisch eten konden proeven. Ze brachten daar ons met de scooter heen, dus eerst twijfelde we of we wel mee wilden. Uiteindelijk hebben we het gelukkig toch gedaan want het ritje op de scooter was helemaal niet eng en het eten was erg lekker en gezellig want de jongens gingen daar ook eten. Na het eten hebben ze ons afgezet bij een bar waar we met zn 2e nog wat cocktails hebben gedronken.

22/07
Vandaag vertrokken we naar de gili eilanden! Om half 7 werden we opgehaald en met een mini busje naar de boot gebracht. De boottocht naar GiliTrawangan duurde twee uur. Op het eiland aangekomen stonden er allemaal mannetjes klaar om je een kamer aan te bieden. We zijn met de goedkoopste meegegaan en die een mooie kamer had waar ook ontbijt bij zat. Het is hier en op Bali gebruikelijk dat je er ontbijt bij krijgt dus dat scheelt ons geld.
Het is een heel klein eiland waarbij alle restaurantjes aan het strand liggen. Deze liggen weer aan een weg, de enige bestrate weg op het eiland waar aan de andere kant alle hotels en huisjes liggen.
’s Middags hebben we op het strand gelegen en ’s avonds hebben we bij een leuk restaurant gegeten waar ze allemaal kleine hutjes hadden waar je met zn 2e in kon zitten.

23/07
Vandaag hebben we weer op het strand gelegen. Tussen de middag hebben we lekker een cheeseburger gegeten.
’s Avonds zijn we naar een restaurant gegaan wat er erg leuk uit zag en waar ook veel mensen zaten, maar het viel een beetje tegen omdat de bieding niet goed was. Gelukkig was het eten wel erg lekker.

24/07
We gingen vandaag een snorkeltrip doen met een glassbottemboot. De eerste snorkelstop was bij een scheepswrak bij Gili Meno. Daarna zijn we naar Turtle point gegaan. Een van de bemanningsleden ging mee het water in, hij wees ons alle zeeschildpadden aan.
De laatste snorkelstop was bij Gili Air, hier hebben we ook geluncht.
Op de terugweg stond er een harde wind er waren er hoge golven. We zaten net op een plek waar een hele grote golf over boord sloeg, waardoor we helemaal doorweekt waren.

25/07
We hadden fietsen gehuurd om het eiland te gaan bekijken. Veel paden bleken van zand te zijn, waardoor we niet konden fietsen en veel moesten lopen. We zijn een aantal keer gestopt om even rond te kijken en wat foto’s te maken.
We kwamen rond lunch tijd weer aan in de hoofdstraat. Daar hebben we bij een restaurantje gezeten, waar ze lekker ligzakken hadden op het strand. We hebben hier een lassie besteld, vruchtensap met yoghurt, en een hamburger gegeten. Na de lunch hebben we nog even lekker gezwommen en op het strand gelegen.
‘s Avonds hebben we bij hetzelfde restaurant gegeten als ’s middags, nasi en noedels.

26/07
We gingen vandaag naar Gili Air, de boottocht daar naartoe duurde een halfuurtje. We gingen met een soort vissersbootje waarbij je een hele hoge stap moest nemen om erin te komen. Dat was best lastig met onze backpacks, want er was ook niemand die je hielp.
We hadden verwacht dat er bij aankomst weer allemaal mannetjes zouden staan om een kamer aan te bieden, dit was alleen niet zo. Dus moesten we zelf opzoek naar een kamer.
In het begin waren alleen maar dure accommodaties, omdat onze tassen zo zwaar waren hebben we toen een paardenkar genomen. Op de Gili Eilanden rijden geen auto’s, de enige vorm van transport is een paardenkar of fiets.
De man van de paardenkar wist waar goedkope accommodaties waren. Uiteindelijk vonden we een leuk hutje aan het strand.
We hebben op het strand geluncht en zijn hier de rest van de middag blijven zitten.
Voor het avond eten zijn we een stukje over het eiland gaan lopen. Het zag er heel leuk uit, het pad was verlicht met allemaal gekleurde lichtjes.

27/07
We hebben de hele dag lekker op het strand gelegen. We hadden snorkels gehuurd, in de zee bij ons resort was het heel mooi om te snorkelen. We hebben veel vissen gezien, mooi koraal en 2x heel dichtbij een zeeschildpad.
Voor het avondeten hebben we cocktails gedronken. We hadden deze avond maar een keer ‘gewoon’ avondeten genomen, pizza en pasta, omdat we een beetje last van onze buik hadden.

Hierna gaan we weer terug naar Bali, waarvan we de eerste paar dagen in Ubud zullen verblijven.

Liefs,
Shirley en Michelle

• 31 Juli 2012 - 12:39

Reactie Op Reisverslag:

Hallo lieve meiden,

Na jullie lange trip in Australie, waar jullie weer enorm veel gezien en gedaan hebben, nu dan Bali.
    Zo te lezen weer dingen doen maar ook tijd om lekker te relaxen; daar zullen jullie zo onderhand ook wel aan toe zijn. Ik begrijp echt niet waar jullie de energie vandaan halen om zoveel dingen te doen. Jullie halen eruit wat er in zit. Dat is ook wel begrijpelijk, maar ook vermoeiend lijkt me.
    Het wordt al weer een beetje aftellen......de tijd vliegt voorbij.
    Geniet nog lekker van deze laatste weken.

Dikke kus pa, wim.

• 03 Augustus 2012 - 18:21

Henk, Jeannette En Lisette:

Hallo lieve meiden,

Het leest weer goed. Wat genieten jullie. Geweldig om ook jullie verhalen vanaf Kreta te kunnen volgen, maar hoe leuk het hier ook is, azie is toch wel heel bijzonder. Geniet nog van de laatste 2 weekjes. Dikke kussen van ons drie