Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

09 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

09/05
Om half 8 's ochtends kwamen we na een lange busreis aan in Chiang Mai. De busreis duurde bijna 12 uur en viel een beetje tegen. We hadden gelukkig ruime plekken maar op een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet zitten. Ook stopte de bus vaak zomaar aan de kant van de weg, waardoor de reis alleen maar langer duurde.
De meeste dagen in Chiang Mai sliepen we in een guest house. Een soort hostel, maar dan wat groter en met een restaurantje erbij. Nadat we in het guest house waren aangekomen hebben we de rest van onze reis door Thailand geboekt. De rest van de dag hebben de stad verkend en 's avonds erg lekker en goedkoop gegeten. Chiang Mai is een heel andere stad dan Bangkok, veel kleiner en rustiger. We kunnen hier ook veel te voet doen, als het tenminste niet te warm is, anders nemen we alsnog een tuktuk.

10/05
We begonnen deze dag met het voornemen om een looproute te doen langs de belangrijkste tempels in de stad. Bij de eerste tempel kwam er een mannetje naar ons toe die ons voor 100 baht (2,5 euro) rond wilde rijdens langs de tempels. Aangezien het al heel erg warm was geworden en hij ons ook langs tempels buiten de stad bracht, hebben we dit gedaan. We hebben de enige witte tempel in Thailand gezien en nog een aantal andere mooie. Ook bracht dat mannetjes ons langs aan aantal fabriekjes waar we bijvoorbeeld konden zien hoe sieraden van edelstenen werden gemaakt.
's Avonds kregen we informatie over de trekking voor de volgende dag en hebben we de eerste 'enge' dieren op straat gespot, kakkerlakken en een kikker.

11/05
Om 9 uur 's ochtends werden we opgehaald voor de drie daagse trekking door de jungle. Als eerst gingen we naar het olifanten kamp waar we nog een keer op een olifant konden rijden. We waren bij dat we dit al een keer eerder hadden gedaan, want de eerste keer was veel leuker en nu vonden we het af en toe een beetje zielig.
Hierna begon de wandeltocht naar het dorpje waar we gingen overnachten. Dit bleek veeeel zwaarder dan gedacht. We moeten 7 km de berg op lopen en in de vreselijke hitte, was dit weer een overwinning voor ons. Wij waren samen met een candees meisje als eerste boven van de groep van 12! Ons verblijf was bamboe hutje midden in een dorpje in de bergen. We sliepen met zn alle in een ruimt en gezellig met zn 2e onder een klamboe. De douche en wc waren hier nog primitiever dan we al gewend waren. Deze waren ook in fragiele bamboe hutjes en de douches waren niet gebouwd voor onze lengte. We hebben met een groepje rondgelopen in het dorpje en veel lychees gegeten, want die groeiden daar overal. Op het hoogste punt hebben we naar de zonsondergang gekeken en daarna met zn alle in het hutje op de grond gegeten. 's Avonds was er een kampvuur, maar doordat iedereen moe was en er veel beestjes zaten is iedereen vroeg gaan slapen.

12/05
Na een verbazingwekkend goede nachtrust en een rustig ochtendje, vertrokken we rond 11 uur richten twee watervallen. Dit deden we met de helft van de groep die ook twee nachtjes in de jungle zouden slapen. De eerste was een uur lopen waarbij we veel stijl naar beneden moesten. Deze waterval was erg mooi en er waren ook geen andere mensen. Na een uurtje zwemmen, gingen we op weg naar de tweede waterval. Dit was drie kwartier lopen met ook weer veel stijl naar beneden. Bij deze waterval waren wel veel touristen, maar na een tijdje waren deze weg waardoor de we weer de enige waren.
Na nog een klein stukje lopen kwamen we in het kamp terecht waar we de nacht gingen doorbrengen. Dit waren ook allemaal bamboe hutjes. We sliepen met zn 6e weer in dezelfde ruimte.
Om 5 uur waren we al klaar met avondeten. We zijn daarna met elkaar nog een stukje door de jungle gelopen en hebben de rest van de avond kaartspelletjes gedaan.

13/05
Ze hadden in het kamp erg lieve katjes die 's ochtend vroeg nog even gezellig bij ons kwamen liggen. Rond 10 uur vertrokken we richting de rivier om te gaan raften. Er was weinig sterke stroming en weinig watervallen waardoor het raften niet heel veel voorstelde. Tocht was het wel leuk en mochten we ook even de boot uit om ons door de stroming mee te laten voeren. Na de lunch moesten we nog 2,5 uur wachten tot we werden terug gereden naar de stad. Gelukkig gaat de tijd hier heel erg snel. Deze 2,5 uur wachten waren zo om. Elke keer als we moeten wachten of een stukje moeten rijden vliegt de tijd voorbij.
In Chiang Mai is er op zondagavond een grote markt waar ook de straten voor worden afgezet. Het was heel erg druk maar wel gezellig om rond te lopen. 's Avonds hebben we gegeten in een restaurant waar gezellige live reggea muziek werd gespeeld.

14/05
Dit was een dag vol met wachten. Om 11 uur moesten we uitchecken en om half 6 werden we opgehaald om naar het treinstation te gaan. We wilden naar het cultural centre van Chiang Mai om nog wat interessants te zien en in koele ruimtes te zijn, maar deze was helaas gesloten. Tempels hadden we al genoeg gezien dus hebben we in een internetcafe gezeten en ruim de tijd genomen om te lunchen.
Nadat we nog even in het guest house hebben zitten wachten werden we op tijd opgehaald om naar het treinstation te gaan. Daar hadden we om half 7 de trein naar Bangkok.

We hebben hier al twee keer kleren laten wassen, wat bijna niks kost. Alleen zijn sommige kleren zo vies door de dagen in Kanchanaburi en de jungle in Chiang Mai dat ze niet meer schoon te krijgen zijn. Het zand is hier rood wat heel erg in je kleren blijft zitten. Wanneer we de kans krijgen gaan we wat nieuwe kleding kopen.

Liefs,
Shirley en Michelle

• 16 Mei 2012 - 12:33

Yvonne:

Heerlijk om weer te lezen hoe het met jullie gaat! XXX

• 16 Mei 2012 - 12:53

Jeannette:

Inderdaad heerlijk om te lezen! XXX

• 16 Mei 2012 - 12:55

Henk :

Hallo meiden,

Heerlijk om weer te kunnen mee genieten van jullie belevenissen en merk dat jullie al aardig je draai als backpackers hebben gevonden! Ben benieuwd wat jullie zoal eten/drinken etc. en natuurlijk naar de foto's zal jullie facebook vanavond ook ff checken. How's life on the beach?
    Veel liefs, henk/paps

• 16 Mei 2012 - 15:57

Tamara:

Hi shirley, wat leuk zeg, zoals ik leez is het super gaaf daar. Ik heb al alle fotos gezien en ben echt jaloers, geniet ervan

• 17 Mei 2012 - 07:40

Pajo:

Wij hebben grote bewondering voor wat jullie allemaal ondernemen, het is veel en afwisselend (behalve de olifanten dan) ..... Jullie gaan nu naar het zuiden, richting de eilanden. Wellicht ook wel lekker eens een dagje op het strand te liggen!!

Lekker blijven genieten girls....

Knuffel van ons, xx