Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

08 Mei 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal,

06/05
Om 7 uur 's ochtends werden we opgehaald om met een busje richting Kanchanaburi te gaan. We waren in totaal met twee busje van 8 personen en een hyper actieve tourguide.
Onze eerste stop was de floating market. Een markt met kraampjes aan het water waar je langs vaart. Ondanks dat wij de touristische route kregen was dit erg leuk en lekker om op het water te zijn. Daarna gingen we naar een houtbewerkings fabriekje, maar na vijf minuten hadden we dat wel gezien. Na een lunch gingen we door naar de tiger temple. Het was heel erg leuk om de de tijgers op de foto te kunnen, maar het was ook een beetje raar. Je blijft je afvragen waarom ze zo rustig blijven, maar aan de andere kant waren er ook tijgers waar je niet mee op de foto mocht omdat ze te actief waren.
De laatste stop was een kleine waterval, wat niet heel interessant was.
Daarna gingen we naar ons floating hotel. Het waren primitieve drijvende hutjes met een bed, wc en koude douche. Doordat we zo een leuke groep hadden, hebben we 's avonds gezellig wat gedronken met z'n alle.

07/05
De volgende ochtend vertrokken we naar de Erawan watervallen. Deze watervallen bestaan uit 7 levels, waarvan de 7e 2,2 km omhoog lopen is. Tot level 4 is het gemakkelijk te lopen en daarna wordt het zwaarder en moet je echt de berg op klimmen. We zijn heel trots om onzelf dat we de 7e waterval hebben gehaald! Daarna gingen we weer naar beneden en hebben daar gezwommen.
's Middags zijn we naar de Hellfire pass geweest. Hier hebben slaven in de tweede wereldoorlog en spoorweg moeten hakken uit de rotsen. We vonden het mooi om even gezien te hebben, maar er was verder weinig interessants te zien.
Voor het avondeten en de nacht gingen we terug naar het floating hotel.

08/05
Na eindelijke een goede nachtrust vertrokken we, in de laadklep van een truck, naar de olifanten. De meeste olifanten liepen daar vrij rond. Als eerst gingen we richtje maken op de olifant door de jungle. We mochten allebei een tijdje de olifant 'besturen'. Om de beurt zaten we op de nek van de olifant en de verzorger liep dan een stuk verderop.
Vervolgens gingen we met de olifanten zwemmen. We dachten lekker rustig de rivier in te gaan, maar dit bleek nog behoorlijk intensief te zijn. De olifanten waren heel speels en deden trucjes waardoor we telkens het water in werden gesmeten. We waren kapot aan het einde en voelden ons smerig van het vieze water. Het was een fantiastische ervaring!
Na een snelle douche zijn we met een bamboe raft naar het punt gegaan waar we werden opgehaald voor onze terug reis naar bangkok.

Het eten in Thailand is erg lekker. 's Ochtend eten we gewoon toast en ei. In de middag en avond eten we thais, dus veel rijst met groente. We hebben nog geen een keer iets gegeten wat we niet lekker worden.
We halen vaak een boodschap bij de 7eleven die hier op elke straathoek zit. Je kan hier zelfs tosti's en noodles kopen en deze gelijk klaarmaken. We dachten eerst dat alleen de touristen hier kwamen, maar de Thai komen hier ook.

De komende dagen zitten we Chiang Mai, waarvan drie in de stad en drie in de jungle.

Liefs,
Shirley en Michelle

• 09 Mei 2012 - 11:21

Yvonne:

Wat dapper om op een olifant te zitten zonder een begeleider! Ze waren vast erg vriendelijk en lief! Ik ben zo benieuwd naar de foto's, ook van de tijgers natuurlijk!
    Veel plezier in Chiang Mai. Dikke kus,
    Yvonne

• 09 Mei 2012 - 17:47

Henk En Jeannette:

Hallo Jane & Jane,

Weer een leuk verslag en nog leukere foto's op facebook van Michelle. Hoe heb je die bambi geregeld? Klaar voor de jungle en Tarzan? We zijn benieuwd naar jullie plannen naar het zuiden de komende dagen om jullie een beetje te kunnen volgen op de kaart? Veel liefs en knuffels.

Henk en Jeannette

• 10 Mei 2012 - 13:59

Oma:

Wat mooi alles en dat je niet bang bent voor deze dieren heel veel groetjes en geniet maar Oma -Herman

• 10 Mei 2012 - 16:03

Anja:

Hoi Shirley en Michelle,
    Tjee wat hebben jullie al veel gedaan hè?
    Wat een avontuur!!! Op de nek van een olifant en gewoon de tijgers aaien!!! Dat jullie het durfde ...STOER HOOR! Leuk ook de foto's dat jullie aan het zwemmen zijn met de olifanten (lijkt me heeeel apart) Nou geniet ervan en veel plezier
    Groetjes Frans Anja en Melissa

• 10 Mei 2012 - 16:33

Jan/Ingrid Warnaar:

Wat een belevenissen en jullie beginnen nog maar net! Heel erg gaaf, kusjes

• 10 Mei 2012 - 20:11

Pajo:

Hallo globetrotters,

Dat het stoer is lijkt me duidelijk meiden, blijkt ook uit de reacties. Het blijven toch sterke dieren, die ook soms hun dag niethebben en dat behoorlijk humeurig zijn......net zoals de tijgers.
    De foto's zijn prachtig, geweldig dat wij het hier zo mee kunnen beleven.
    Hier nog steeds geen mooi weer, kunnen de loungeset wel op marktplaats zetten....
    Lekker blijven genieten daar.
    Wij zullen zondag met de familie een glaasje op jullie drinken.

Dikke knuffel van ons,
    Pa&Jo

• 11 Mei 2012 - 14:08

Johan:

Heee kanjers! Ongelooflijk dat wij juliie amper een week geleden uitzwaaiden, en julie hebben nu al zoveel beleefd! Dat lukt menigeen nog niet eens zijn hele leven! vraagje aan Shirley: is die olifant alweer een beetje bijgekomen van die escapades met jou? Erg gelachen om de foto's! knuffel van Wim en mij!