De eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

06 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

We hebben de eerste 1,5 dag overleefd!

04/05
Na twee vluchten van 6,5 uur waren we eindelijk op Bangkok Airport. We dachten het goed geregeld te hebben met een transfer naar het hotel, maar dit was helaas niet zo. Er bleek iets mis zijn met de boeking waardoor we pas na twee uur wachten en een aantal telefoontjes werden opgehaald. Na nog een uur in de taxi waren we eindelijk rond 16 uur in het hotel. Het hotel is heel erg mooi en ligt op een erg goede locatie.

Nadat we onze backpack in het hotel hadden gedropt, wilden we de stad gaan verkennen en ergens wat eten. We dachten een goede deal te hebben gemaakt met een tuktuk om voor 30 baht (ongeveer 0,75 cent) naar een straat te worden gebracht waar we leuk konden eten. Echter blijken ze hier met sponsors te werken. Als ze met toeristen langs een sponsor rijden krijgen ze geld of een bon voor olie en daarom was het voor ons zo goedkoop. We zijn langs drie sponsoren gereden waarvan 1 toch erg handig bleek te zijn. Dit was een tourist information centre waar we voor een erg goede prijs een tour naar Kanchanaburi en Chiang Mai hebben geboekt. Daarna werden we bij een restaurant gedropt waar alleen maar thaise mensen zaten. We hebben hier toch maar even snel wat gegeten, wat heel erg lekker was. Als laatste werden we bij een kledingmaker afgezet maar hier waren we na 1 minuut weer weg. Aan het eind van de avond zijn we naar Koh San Road geweest, de backpackers straat van Bangkok. Het is een onwijs drukke straat waar je de hele tijd wordt aangesproken voor onder andere de pingpong show. In deze straat hebben we gezellig op een terasje gezeten en met andere backpackers gesproken.

05/05
We hadden het goede voornemen om vroeg op te staan om de stad te verkennen, maar we bleken nog erg last van onze jetlag te hebben en mede door regen hebben we besloten om nog even bij te slapen.
's Middags hebben een fietstour gedaan door Bangkok. Eerder hadden we dit als tip gekregen van een andere backpacker, om in een korte tijd veel van Bangkok te zien. En dat hebben we gedaan! We hadden maar een klein groepje met twee andere Nederlandse meisjes en een gezellige tourgids. We zijn door de stad gefiets en ook een stuk door de jungle. Dit was een erg leuke ervaring en hebben veel mooie dingen gezien. Ook hebben onze eerste regenbui gehad, net op het moment dat we in een bootje de rivier moesten oversteken.
's Avonds zijn we weer naar de backpackers straat geweest en hebben we voor het eerst op straat wat gegeten. Dit was heel erg lekker!

Morgen worden we om 06.45 bij het hotel opgehaald voor een drie daagse tour naar Kanchanaburi. We gaan onder andere naar de floating market, river kwai en de tiger temple en we overnachten in een drijvend hotel. Naar gaan we richting Chiang Mai en hebben we daar nog twee dagen vrij te besteken voordat we een drie daagse trekking gaan doen door de jungle. We gaan onder andere overnachten bij de locale bevolking en op een olifant rijden.

We gaan nu snel slapen want het is hier ondertussen al half 1 's nachts en om 5 uur gaat de wekker weer!

Liefs,
Shirley en Michelle

• 05 Mei 2012 - 18:39

Henk En Jeannette:

Hallo meiden,

Leuk om jullie verslag over de eerste dagen te lezen en merken dat jullie je draai in Bangkok al aardig hebben gevonden. Volgens ons helpt blond zijn ook voor korting:-) Jullie plannen voor de komende dagen klinken fantastisch en we kijken dan ook uit naar het vervolg reisverslag. Hou je thai en geniet van elke dag.
    Liefs Henk en Jeannette

• 05 Mei 2012 - 19:45

Rina:

Hoi meiden,

Wat leuk een reisverslag!
    Ik ga jullie helemaal volgen de komende tijd.
    Spannend dat jullie de jungle ingaan van de week.
    Ik ben zo'n domme doos die al bang is voor een spinnetje in de achtertuin, dus ik vind het heeeeel stoer dat jullie dit durven.
    Geniet van elk moment!

Lieve groetjes uit Purmerend (dat is zo'n klein plaatsje in het kleine Nederland...) <3

• 06 Mei 2012 - 09:05

Pa/Wim:

Hallo girls,

Jullie hebben in korte tijd al heel wat meegemaakt en gedaan. Leuk om te lezen hoor....En dat jullie deze reis goed voorbereid hebben is wel duidelijk. Alle (bekende) bezienswaardigheden komen aan de beurt. En dan de jungle in....inderdaad heel stoer, dat wordt vast een geweldige ervaring, met mooie plaatjes waar wij ons op kunnen vergapen in het koude Nieuw Vennep.

Jullie zijn ver weg en met dit reisverslag toch dichtbij, heel prettig hoor!!!

Wij kijken uit naar jullie volgende verslag, have fun.........

Dikke knuffel van ons.

Johan&(Pa)Wim.

• 06 Mei 2012 - 11:06

Kerstin :

Hey!
    Wow, jullie hebben al veel gedaan in een paar dagen. En wat klinkt het programma voor de komende dagen goed! Heel veel plezier! Ik ga jullie volgen :)
    X Kers

• 06 Mei 2012 - 17:33

Yvonne:

Hoi stoere meiden,

Wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en wat de plannen zijn! Fijn om te horen dat het goed gaat en dat jullie je al helemaal thuis lijken te voelen zo ver van huis.
    Ik ben reuze benieuwd naar de volgende foto's, de reis naar het noorden, de tijgers, olifanten, super!
    Dikke knuffel en liefs,
    Yvonne

• 07 Mei 2012 - 08:32

Marion Koeleman:

Als je in chiang mai bent, probeer dan de zaterdagsmarkt te bezoeken, vanaf uur of 17.00 beregezellig, veel leuker dan de grote nachtmarkt. Koh racha is een van de mooiste snorkeleilanden, heel klein, heel goedkoop.
    Dikke kus van je achternicht. Marion

• 14 Mei 2012 - 12:36

Anita:

Hallo Michele en Shirley,

Ongelofelijk leuk om jullie tijdens de reis te volgen.
    Volgens mij komen jullie met honderden foto's terug.
    Geniet van jullie reis en van elkaars gezeldschap en ik wens jullie een geweldige reis.
    Ik ga jullie volgen veel plezier.

Nicht van Von
    hartelijke groetjes anita