Whitsundays en Magnatic Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Whitsundays en Magnatic Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Whitsundays en Magnatic Island

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

24 Juni 2012 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal,

24/06
Rond half 9 vertrokken we richting Mackay, waar we wilden overnachten en de volgende dag verder rijden naar Arlie Beach voor de Whitsundays. Dit was de grootste afstand die we met de camper hebben moeten afleggen. Na 8 uur rijden kwamen we aan in Mackay. We hebben boodschappen gehaald, wat was gedaan, gekookt en zijn op tijd gaan slapen zodat we de volgende dag weer fit verder konden rijden.

25/06
Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan in Arlie Beach. Aangekomen bij de camping/hostel kwamen we een stel tegen, die bij ons bij de Fraser tour zaten, die net terug kwamen van de Whitsunday’s trip met de dezelfde boot al waar wij op zouden gaan. Het eerste wat ze zeiden was dat de trip echt vreselijk was. Het weer was slecht dus iedereen was zeeziek en de kapitein was onbeschoft. Na hun verhalen waren we dus op het ergste voorbereid, maar besloten om de trip niet om te boeken ofzo, want je weet niet waar je dan terecht gaat komen. ’s Avonds hebben we in een hostel gegeten waar we meer mensen tegenkwamen van Fraser en hebben met elkaar nog wat gedronken.

26/06
Om 11 uur moesten we bij de haven zijn waar de Whitsunday’s trip zou beginnen. Het was een trip van twee nachten waarmee we op een soort katamaran door de Whitsunday’s gingen varen en we overnachten dus ook op de boot. Het was helaas nog steeds niet heel erg mooi weer, maar het was gelukkig wel droog.
De eerste middag hebben we gesnorkeld wat helaas weinig voorstelde. Het was stuk koraal met een paar vissen. Ook was het heel erg koud ondanks dat we een wetsuit aanhadden.
We kregen een heel lekkere avondmaaltijd, spaghetti bolognese, zelf gemaakt door de kok.
Het was een leuke eerste dag op de boot en ook de kapitein was aardig. Wel af en toe een beetje onbeschoft, maar lang niet zo erg als we van het stel hadden begrepen. De kapitein was ’s ochtends naar de tandarts geweest voor een behandeling, en waarschijnlijk heeft dat zijn humeur erg verbeterd.

27/06
We werden wakker gemaakt om naar de earth rotation te gaan kijken, want volgens de kapitein bestaan de zonsopkomst niet en zijn we al die tijd voorgelogen. Helaas was het erg bewolkt en konden we niks zien. De eerste stop van vandaag was Whitehaven beach, een heel erg mooi strand. Eerst zijn we naar het uitkijkpunt gelopen, waar je een mooi uitzicht had over het strand. Daarna zijn we naar het strand gelopen, waar je pijlstaart roggen en lemon sharks kan zien. De lemon sharks hebben we niet gezien, maar we een heleboel pijlstaart roggen. Toen we een beetje over het strand heen en weer liepen kwamen we op een plek waar honderden krabben uit het zand kwamen en het water in gingen. Dat zag er heel bizar uit. Wel waren het mooi krabben met blauw en oranje.
’s Middags konden we weer snorkelen, maar doordat het zo koud was wilde bijna niemand het water in. Terwijl er een aantal mensen aan het snorkelen waren werden wij op de boot vermaakt met vogels voeren. De kapitein gooide stukken vlees de lucht in die de zeearend uit de lucht ving.
Als laatste zijn we naar een grot geweest, waar muurschilderingen van Aboriginals in te zien waren.
Het avond eten was een roasted diner, met roast beef, mashed potatos en groente. Was een heerlijke maaltijd en bijna iedereen heeft dan ook twee keer opgeschept.
’s Avonds hebben we gezellig met een groep op het dek goon zitten drinken.

28/06
Toen we wakker werden waren er hele hoge golven dus zat bijna iedereen, ondanks de kou, buiten om niet zeeziek te worden. Om 9 uur ’s ochtend kwamen we al weer aan in de haven van Airlie Beach. We waren heel erg moet van de trip, dus hebben eerst een paar uurtjes bijgeslapen. ’s Middags hebben we door het plaatsje gelopen.
’s Avonds hebben we bij het zelfde hostel gegeten als de eerste avond in Airlie Beach, want daar was een tafel gereserveerd voor iedereen van onze boot. We moesten zelf ons eten betalen, maar we kregen wel gratis bier. Na een paar uur zijn we met een deel van de groep naar een andere bar gegaan, waar we nog wat gedronken en gedanst hebben.

29/06
Om half 10 gingen we op weg naar Townsville, waar de boot naar Magnetic Island vertrekt. De tank van de camper was bijna leeg, dus gingen we naar een tankstation. Toen we het tankstation op wilde rijden moesten we plotseling remmen voor een voetganger die ineens overstak. Daardoor moesten de auto’s achter ons ook plotseling remmen en bosten die op elkaar. Gelukkig niet op ons en de schade bij de andere auto’s was ook klein. Doordat wij de voorste auto waren wilde ze eerst de schade op onze verzekering verhalen. Gelukkig kwam de politie die ervoor zorgde dat de andere twee auto’s het met elkaar uit gingen zoeken en wij er buiten bleven, aangezien ze niet op ons gebotst waren en de achterste auto gewoon niet genoeg afstand had. Gelukkig waren het wel allemaal aardige mensen en zijn we goed uit elkaar gegaan.
Uiteindelijk kwamen we om 4uur aan op Magnatic Island. We verbleven daar in het Base hostel, wat allemaal hutjes aan het strand heeft. We hadden een pakket geboekt, waardoor we een ‘gratis’ avondmaaltijd kregen die erg lekker was.

30/06
Om 9 uur hebben we dus bus naar de koala sanctuary op het eiland genomen. Daar kregen we een rondleiding van twee uur lang verschillende dieren, waarmee we ook op de foto konden. We konden met heel veel verschillende dieren op de foto, waaronder een krokodil, verschillende soorten hagedissen en een slang. Het was heel leuk om al die dieren eens vast te mogen houden en het was ook helemaal niet eng.
Vervolgens zijn hebben we een wandeltocht naar een uitkijkpunt gemaakt. Tijdens deze tocht hebben we een paar wilde koala’s gezien. Boven bij het uitkijkpunt had je een mooi uitzicht over het eiland en de verschillende baaien.
Als laatste zijn we naar een plek geweest waar je wilde rock wallabies kon voeren. We hadden de weg gevraagd in een winkel en die man had ons aangeraden om onderweg lang gras te plukken om de wallabies te voeren. De wallabies waren erg schattig en sommige waren erg brutaal.
We dachten deze avond een echte goedkope backpackers maaltijd te eten, namelijk pasta uit blik van het goedkoopste merk. Maar helaas was het, zoals stiekem verwacht, niet te vreten. Het smaakte nergens naar, de pasta was zacht en ook wat zout toevoegen hielp niet. De volgende keer eten we dus maar weer wat duurders.
Een meisje wat we kende van Fraser zat in het zelfde hostel als wij, met haar en nog een paar andere hebben we nog wat zitten drinken op het strand.

Hierna zal onze laatste bestemming met de campervan Cairns zijn. Hier hebben we nog een paar dagen om leuke dingen te doen, voordat we de camper inleveren en naar Alice Springs vliegen.

Liefs,
Shirley en Michelle

Ps. De foto’s komen later, want door een slecht internet verbinding kunnen we nu geen foto’s uploaden.

• 01 Juli 2012 - 13:04

Yvonne:

Hoi lieverds, wat een spannend verhaal, wat een gedoe met die botsing, gelukkig met jullie alles goed!
    XXX Yvonne

• 01 Juli 2012 - 13:17

Henk En Jeannette:

Hey meiden,

Heftig verslag weer en wat een belevenissen!!! hopen dat jullie niet al te veel problemen hebben gehad na de bijna aanrijding was vast ff spannend. We merken wel dat het wat mindere weer wat beperkingen oplevert maar de pret niet drukt haha.. ! H&J

• 01 Juli 2012 - 14:22

Peter En Truus:

Hallo Michelle en Shirley
    Wat een leuke verhalen en foto's..
    Sorry dat we zo laat reageren maar ik zit pas achter de computer, ik heb namelijk een I-Pad van Ome Peter gehad voor mijn verjaardag daar ben ik mee aan het oefenen, het is pas het begin maar het lukt mij wel.
    Maar wat maken jullie veel mee, een reis om nooit te vergeten.
    En de foto's wat leuk vooral die van jou met dat Koalabeertje en van jullie beiden met die olifanten in het water enz.enz
    Nu de rest komt de volgende keer.
    Lieve groetjes van
    Ome Peter en Tante Truus
    Tot de volgende mail.doeiiiiiiiiiii

P.S Ik weet niet of jullie al een mail
    hebben ontvangen, want er ging iets mis denk ik.

• 01 Juli 2012 - 18:06

Henny:

Hallo lieve dames, ik heb weer genoten van jullie verslag. Wat ondernemen jullie lekker veel. Geweldig, al die ervaringen, die neem je maar mooi mee voor de rest van je leven! Blijf genieten en blijf schrijven, dan genieten wij met jullie mee! Bedankt. Liefs, Henny

• 02 Juli 2012 - 17:47

Jer Gramsma:

Hoi meiden,heb weer genoten van jullie verhalen,een gezellig boekje is het aan het worden super. Xxxx

• 12 Juli 2012 - 10:38

Wim(pa):

Hallo girls,

Weer fantastische verhalen en erg mooie foto's. Het lijkt af en toe wel een stripboek als je jullie verhalen leest. Stoer ook die foto's met die slang en krokodil....ervan uitgaand dat ze levend waren!!
    Lekker verder genieten samen.

Dikke knuffel voor jullie

• 12 Juli 2012 - 10:39

Wim(pa):

Hallo girls,

Lekker verder genieten samen.

Dikke knuffel voor jullie

• 12 Juli 2012 - 10:43

Wim:

Blijkbaar een keer te veel op "enter" gedrukt....................