Ko Samui, Ko Phi Phi en Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu Ko Samui, Ko Phi Phi en Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Shirley en Michelle - WaarBenJij.nu

Ko Samui, Ko Phi Phi en Phuket

Door: shirleyenmichelle

Blijf op de hoogte en volg Shirley en Michelle

23 Mei 2012 | Thailand, Phuket

Lieve allemaal,

16/05
Aangekomen op Ko Samui dachten we te worden opgehaald door het resort, maar dat bleek niet zo te zijn. Gelukkig hebben ze hier taxi’s die werken als een bus, je stapt in en uit wanneer je wilt. Het kost ook niet veel dus daarmee zijn we naar het resort in het plaatsje Bo Phut gegaan. Daar aangekomen wisten we niet zo goed waar we terecht waren gekomen. We moeten een raar paadje aflopen voordat we bij het iets verwaarloosd ogende resort aankwamen. Gelukkig bleek dit erg mee te vallen. Ons resort was klein met 10 bungalow en lag direct aan het strand. Aangekomen in het resort wilden we zo snel mogelijk douchen aangezien we dit door de treinreizen twee dagen niet hadden kunnen doen. We voelden ons echt ontzettend smerig.
Na het douchen zijn we Bo Phut gaan verkennen. Toen kregen we pas echt het standaard vakantie gevoel. Op het strand liggen en lekker eten. We hebben die avond lekker gegeten, een tripje geboekt en zijn lekker op tijd gaan slapen.

17/05
Na heerlijk te hebben geslapen, hebben we ontbijt gehaald bij de 7eleven. Brood met nutella! Daarna hebben we heerlijk de hele dag op het stand gelegen. Aan het eind van de middag werd het wat minder weer en toen hebben we een heerlijke thaise massage gehad. Toen we terug gingen naar onze bungalow bleek te stroom te zijn uitgevallen. We hebben bij de bar wat gedronken en gewacht tot de stroom het weer deed. We hadden geen zin om veel te doen die dag dus hebben bij het resort heel lekker gegeten. Het restaurant lag aan het strand dus dat was erg leuk.

18/05
Om 8 uur werden we opgehaald voor het tripje naar de vlakbij gelegen eilanden Koh Tao en Koh Nang Yang. Met de speedboot gingen we op weg naar naar Koh Tao wat wel 1,5 uur duurde. Daar aangekomen gingen we snorkelen in een baai. Dit was heel mooi en hebben veel gekleurde vissen gezien. Alleen het koraal was niet heel kleurrijk. Na het snorkelen gingen we naar een restaurant op het eiland waar we hebben gelunchd. Na de lunch gingen we door naar Koh Nang Yang. Dit eiland is echt heel mooi, echt een wit strand en blauwe zee. We hebben vanaf een uitkijkt punt mooie foto’s gemaakt en daarna nog even gezwommen en gesnorkeld. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Ko Samui.
Aangekomen wij het resort begon het onwijs te regenen en was de stroom weer uitgevallen dus hebben we weer wat gedronken bij de bar.
Na het eten zijn we naar fishermans village gelopen, de winkel straat in Bo Phut, waar markt was. Het was daar heel gezellig en hebben daar allebei wat nieuwe kleding gekocht. Helaas zijn ze hier soms heel moeilijk met afdingen. Of het kan helemaal niet of ze zakken heel weinig in prijs. Gelukkig blijft het nog steeds goedkoper dan in Nederland.

19/05
’s Ochtends vroeg werden we opgehaald bij het resort om onze reis voort te zetten op Ko Phi Phi. De reis hier naartoe duurde bijna de hele dag. We moeten met een busje, de boot, de bus, een raar busje, de boot voordat we op Ko Phi Phi aankwamen om 4 uur ’s middags. Toen we daar aankwamen vonden we het gelijk helemaal leuk. Er zijn hier geen grote wegen dus er rijden nauwelijks auto’s, maar heel veel fietsen. Bijna alle resorts, winkeltjes en restaurants zijn gelegen in een straal van niet meer dan 1 km. Ons resort zit daar net iets buiten, maar heeft een zwembad waar we gelijk even in gezwommen hebben.
Deze avond hebben we geen rijst, noedels of wat anders lekker bij de restaurant gegeten, maar gewoon lekker een stuk pizza bij een kraampje. We hadden gehoord dat er ’s avonds feesten op het strand zijn dus zijn we daar een kijkje gaan nemen. Dit bleek inderdaad heel leuk te zijn en voor het eerst zijn we hier uit geweest. We hebben het niet te laat gemaakt want de volgende dag stond er weer een boot tripje op het programma.

20/05
Om half 10 moesten we verzamelen bij het bureautje waar we de trip hadden geboekt. Vanaf daar gingen we met de groep naar een restaurantje voor het ontbijt. Voor het eerst was er alleen maar rijst met groente als het ontbijt. Gelukkig hadden van te voren al een broodje gegeten en konden we dit overslaan.
Met een houten bootje gingen we die dag langs een aantal verschillende strandjes op verschillende eilandjes. Als eerst gingen we naar Bamboo Island waar we even lekker konden zwemmen. Al tweede gingen we naar Mosquito Island waar we gesnorkeld hebben. We hadden dit al snel gezien want het was niet zo mooi als bij Ko Tao. Toen gingen we naar Shark Point waar je ’s ochtends vroeg haaien kan zien. Wij waren er later op de dag dus hebben ze niet gezien. Wel konden we hier leuk snorkelen. De volgende stop was Monkey Beach waar apen op het strand lopen die je kan voeren. Eerst vonden het een beetje eng maar hebben ze laten toch een stukje fruit gevoerd. De apen waren helemaal niet agressief, maar ze krijgen dan natuurlijk ook de hele dag eten. Wel moet je goed op je spullen letten want anders nemen ze die mee. Daarna gingen we naar Maya Bay, waar de film The Beach is opgenomen. Dit was een heel erg mooi strand met een ondiepe zee in de hele baai. We hadden hier lang de tijd om lekker op het strand te liggen. In de zee bleken wat baby haaien te zitten, die we ook hebben gezien!
Na lekker te hebben gegeten zijn we weer naar het strand gegaan, wat weer erg gezellig was.

21/05
We hebben voor het eerst een keer de wekker niet hoeven zetten en hebben tot 12 uur heerlijk uitgeslapen. Na een goed ontbijt hebben de hele middag bij het zwembad gelegen. De rest van de avond hebben we ook rust aan gedaan en lekker gegeten.

22/05
Om 9 uur ’s ochtends vertrokken we met de boot richting Phuket. Na een tocht van 1,5 uur kwamen we aan op Phuket waar we met een busje naar het resort werden gebracht. Het resort bleek een mooi klein hotel te zijn. Eindelijke weer echt een normale wc, douche en lekkere bedden. Ook hoeven we hier niet bang te zijn voor vieze beesten en muggen in de kamer. Heerlijk voor het laatste nachtje in Thailand.
Het heeft bijna de hele middag geregend dus we hebben op onze hotel kamer gelegen en lekker ontspannen. ’s Avonds zijn we Phuket een beetje gaan verkennen en hebben we heel lekker op het strand gegeten en cocktails gedronken.

23/05
Onze laatste nacht in Thailand zit er op! We vinden het heel erg jammer dat onze reis door Thailand er alweer op zit, maar we hebben ook heel erg veel zin in om 1 nachtje in Hongkong te mogen zijn en daar naar Fiji te gaan! Om 12 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We vliegen om 16.05 en om 20.35 komen we aan in Hongkong. Waar we de volgende dag om 16.50 naar Fiji vertrekken!

Liefs,
Shirley en Michelle

• 23 Mei 2012 - 06:09

Henk:

Hallo meiden,

Wat een leuke verhalen weer (wat een tempo hebben jullie!!) en als ik de foto's zie is het zeker even slikken dat jullie Thailand moeten verlaten. Op weg naar weer een nieuwe uitdaging heeft ook weer wat toch:-)

Goede reis en veel plezier, Henk/Paps

• 23 Mei 2012 - 07:36

Wim En Johan:

TADAAAA!!! daar is de eerste emmer!!! Lieverds, ga vooral door met genieten! Hier in klompencountry zijn de eerste zomerse dagen, dus lekker zweten, kunnen wij ons een beetje met jullie inleven! XXXXX Pa en Johan

• 23 Mei 2012 - 07:48

Yvonne:

Echt prachtig die eilanden! En gelukkig ook af en toe helemaal niets doen, ook lekker!
    Goede reis en veel liefs, Yvonne

• 11 Juni 2012 - 12:28

Johan&Wim(pa):

Hallo girls,

Weer een tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben. Ik heb nog een aantal keren proberen te bellen maar dat lukte helaas niet. Ik heb begrepen dat jullie inmiddels " down under" zijn en jullie een cursus surfen gedaan hebben. Ik hoop dat jullie dat een beetje onder de knie hebben. Ik vind het fantastisch, en eenmaal geleerd, je stapt er altijd zo weer op. Ik spreek uit ervaring........
    Ben benieuwd hoe jullie trip verder gaat. Veel plezier verder en een dikke kus van ons. Jowipa